mandag 8. desember 2008

Paisley

Denne paisleymønstrete kjolen fra Forever21 skulle jeg gjerne hatt. Da jeg var i NY i vår var jeg innom Forever21, men som vanlig (og som tidligere nevnt) fant jeg selvsagt ikke noe der som jeg ville kjøpe. Merkelig... når jeg ser på hjemmesiden har de jo en hel mengde med kjoler jeg lett kan like. Billig er det også!

Jeg har en grønn kjole med paisleymønster som jeg har begynt å bruke igjen og en skjortetopp fra Zara som jeg brukte for første gang her en dag... Dette er et mønster jeg har begynt å like veldig godt da det er litt bohemaktig.

Hva er egentlig paisley. Wikipedia sier som følger: Paisley or Paisley pattern is a droplet-shaped vegetable motif of Persian and Indian origin, similar to half of the Yin yang symbol. The pattern is sometimes called "Persian pickles" by American traditionalists, especially quiltmakers, or "Welsh pears" in Wales textiles as far back as 1888. Resembling a large comma or twisted teardrop, the kidney-shaped paisley is Persian and Indian in origin, but its western name derives from the town of Paisley, in central Scotland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Elsket virkelig fargen og stoffet på denne kjolen.
Men den v formen var nok litt for dyp for min sans. ;)

missy sa...

haha.. ja, jeg hadde nok valgt å ha en singlet under.

Anonym sa...

fin kjole fine farger kan brukes til mange anledninger.