onsdag 15. april 2009

MMMmmmmat!


I ettermiddag gikk Frøken Krusedull og jeg en fantastisk tur opp mot Ekeberg. Tilfeldig oppdaget vi Middelalderens kongevei, dette var den gamle hovedferdselsåren sørover fra Oslo. Den var kongevei fra Middelalderen og frem til 1600-tallet. Så da fikk vi både historie, fin utsikt og god trim, men det som gjorde størst inntrykk møtte oss på Ekebergveien. Jeg har hørt om mathuset Jacob`s, men aldri vært innom. Det var jo reneste begivenheten i seg selv. Vi tok turen innom bare for å se (neste gang med hver sin sekk foreslo Krusedullen) og om vi fikk store øyne! Her var det alt mulig utvalg av herlige oster, skinke, sjokolade, oljer, nypresset eplejuice, kjøtt, sjømat osv. Alt såpass delikat presentert at tilogmed en kresen gane som meg selv kunne blitt fristet til å prøve noe nytt. Best av alt; butikken hadde en egen Pascal-avdeling!


2 kommentarer:

Frøken Krusedull sa...

Fantastisk butikk altså!! Seriøst, jeg tar med sekk neste gang vi er ute å går tur i det området altså :)

Ida sa...

jeg vil åsså være med