mandag 6. april 2009

Kjælenavn

I dagens VG står det i denne artikkelen at kjælenavn på kjæresten styrker forholdet. Moro, tenkte jeg og mimret tilbake til den tiden hvor jeg hadde ulike kallenavn på min kjære søster. Om kjælenavn styrker kjæresteforhold så styrker det sikkert andre typer forhold også?! Blant kallenavnene (og de var mange) husker jeg blant annet: Satanpippi, Satanporselensdukka, Sminkedåsa, Electra og Dollface. Dessverre så oppdaget jeg da jeg leste ferdig artikkelen at kallenavnet må falle i god jord hos den andre og at begge parter må være fornøyd med det nye dåpsnavnet. Det tror jeg ikke var tilfelle i denne sammenheng... men så er jeg nok ikke helt enig med denne artikkelen. Jeg tror litt godhjertet terging er sunt for ethvert forhold.

1 kommentar:

Chanette sa...

Og Zaza Gabore. :)