onsdag 11. februar 2009

Ut på tur...

I dag var jeg på årets (og tiårets) første skitur. Teknikken var dårligere enn forventet, men etter å ha klaget seg til skibytte med samboeren gikk det noe bedre. Turen gikk fra Frognerseteren, innom Ullevålseter og til Sognsvann. Tilsammen 10 km med lysløype og mye nedoverbakker. Tiltross for at det både var kveld og kaldt var det masse folk i løypene. Jeg skal forsøke samme turen på en helgedag slik at jeg får gått mens det er dagslys, men da er det nok dessverre kø-gåing. Noe som jeg tenker ikke er så kjekt, iallfall når jeg ikke liker noen verken foran eller bak i nedoverbakker. Planen var å stoppe på Ullevålseter for å ta en kakao, men grunnet mitt manglende tempo fikk jeg streng beskjed om å gå videre slik at vi rakk landskampen.

Løypen får treningkast 5.
+ kafe underveis, masse nedoverbakke, lite oppover, lysløype, passe lang.
- ser en tendens til at dette er en veldig populær løype og at det fort kan bli kø-gåing

Bilde er hentet fra nettet da det var for kaldt til at jeg orker å ta frem kameraet.

4 kommentarer:

Frøken Krusedull sa...

Cool. Grattis med årets og den aller første skitur på lenge!! Jeg blir gjerne med på skitur en dag jeg oxo. Streng han samboeren din.. Han kan det å kose seg på skitur skjønner jeg :)

missy sa...

hehehe.. Ja, men gjerne en helg da. Var ille kaldt, liker pauser i snøkanten med kakao jeg. :)

Anonym sa...

Oi.. du og du. Må si du er flink.
Stakk på butikken entur i snøværet å frøys rumpa av meg. Så skitur fristet idag veldig lite. Men er nok herlig å gå på dagtid.. dere får komme til molde å gå på ski.. her treffer du ikke borti kø gåing ;)

Anonym sa...

Gikk dere 10 km? Det var jo et stykke. Går vel raskere på ski enn å gå.