tirsdag 31. mars 2009

Min artistiske søster

Jeg ser nå at jeg og søster valgte motsatt studieretning av hva vi egentlig burde. Jeg gikk tegning, form og farge, mens hun gikk helse og sosial. Jeg husker siste året hvor jeg fikk to måneders tidsfrist til å produsere fem "kunstverk" (en keramikkskulptur, et surrealistiskinspirert maleri og en pappfigur blant annet), for at de kunne godkjenne gjennomført studium, grunnet mangelfull innlevering. Dette hadde i stor grad å gjørre med mitt krav til perfeksjonisme, men det er heller ikke å legge skjul på at det som ble produsert var langt fra perfekt. Samtlige 4 av 5 "kunstverk" havnet i containeren utenfor skolen etter at jeg hadde levert og bestått i siste liten før skoleavslutning. Jeg tenkte en dag at denne oppgaven jeg sliter med nå er det verste skole/jobbprosjektet jeg har hatt så langt, men jeg kan faktisk huske at denne oppgaven var verre.

4 kommentarer:

Frøken Krusedull sa...

Husker du "snurr inn bildet"? Var det et av de som du gjemte på da? Siden du sier at 4 av 5 ble kastet..

Chanett sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Chanette sa...

Stemmer frøken krusedull. Det ligger nede i boden hjemme på årø. =)

missy sa...

Jepp, det var vel det eneste også. Jeg hadde i grunn laget et bilde av en blødende jordklode med et menneske som kom utav den... Et par dager før innlevering ble jeg så frustrert at jeg malte over hele bildet og derav oppstod "surr inn bildet".